utorok 8. augusta 2017

Opäť späť po dlhom čase

Ahojte...

Je to už dávno, čo som písala posledný príspevok. Nebol čas, boli objektívne dôvody... stavba nového domčeka, narodenie druhého dieťatka. 
Prišiel ale čas, keď som sa rozhodla vrátiť k tomuto blogu. Budem rada, keď sa mi podarí aspoň nepravidelne písať príspevky. 

Tu je najväčší dôvod mojej pauzy.

Dnes by som chcela začať jedným užitočným tipom, ktorý nájdete na konci tohoto príspevku. Pomaličky začína sezóna jabĺčok a tak som sa pustila do výroby domácich detských výživ. Ešte v sezóne jahôd a marhúľ som si zamrazila balíčky, ktoré potom využijem. A dnes prišiel ten správny čas.

Dnes to teda bola jablkovo-marhuľová a jablkovo-jahodová výživa. Jabĺčka som mala tzv. jakubky. Na výživu sú najlepšie. Sú skôr sypké a preto je výživa pekne hustá. Robím ju úplne bez cukru a nesterilizujem. Iba horúce naplním do čistých fliaš a šupnem do deky postupne vychladiť.

A tu už je hotová s marhuľami.



A toto je jahodová v štádiu procesu. Do nej som prihodila ešte za hrsť čerstvých mätových lístkov, ktoré som potom aj rozmixovala. Výživa tých dostala perfektnú, omnoho zaujímavejšiu chuť. 



Čo ale s toľkými zbytkami z jabĺčok? Kedysi som na internete na trafila na info, že sa dá doma vyrobiť jablčný ocot. Tak šup ho hľadať recept. Postup je úplne jednoduchý.

Šupky aj jadrovníky z jabĺk dáme do sklenenej fľaše a zalejeme vodou tak aby boli jablká ponorené. Každý deň jablká pomiešame čistou varechou po dobu 10 dní. Počas tohto času necháme stáť na teplom mieste, napr. na kuchynskej linke, nie ale na priamom slnku. Môžeme pridať aj lyžicu cukru, bude to lepšie kvasiť. Ja mám no foto vrchnák na fľaši, ale vymenila som ho za tanierik, lebo pri výrobe octu je potrebný prístup vzduchu.

Po 10 dňoch jablká zlejeme, šťavu dáme späť do fľaše a do tmy ešte kvasiť na 20 dní. 




Po 20 dňoch je ocot hotový, môžeme ho preliať do fliaš. Nie je nutné ho skladovať v chladničke. Môže byť v špajzi, či potravinovej skrini. Bez problémov vydrží celý rok. Bude mierne zakalený, ale to je v poriadku. Kupovaný býva číry, pretože je filtrovaný, ale práve nefiltrovaný ocot je plný tých dobrých enzýmov.

Jablčný ocot má blahodárne účinky na náš organizmus. Čistí ho, dodáva mu mnoho vitamínov a minerálnych látok. Môže sa piť na osvieženie počas letných dní, keď si ho zriedite s vodou. Okrem toho sa dá použiť aj na oplach vlasov, či ako pleťové tonikum. Tiež pôsobí ukľudňujúco a dezinfekčne v podobe kúpeľa pre ekzematikov. 

Takže žiadne plytvanie. Využijeme všetko, ešte ušetríme a zlepšíme si zdravie.

Takže domácej výrobe zdar.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára